Friday, July 22, 2011

U hav no idea how people can be so pathetic..


u hav no idea how people can be so pathetic..

rsenye dah lame aku xrase ksian kt org lain ni, :p tp bru2 ni, timbul perasaan kasihan yg amat mndalam dlm hati dan sanubari aku.. perghhh.. serius kesian bile tngk fikiran sempit xsecocok dngn luas bdn..

nk djadikan cerita atas cerita yg dah terjadi,, korang ptot tau, kalo korang tau, atau korang dah amek tau, (sepatotnye korang kne amek tau :p) yg bru2 ni seorang yg layak digelar 'pejuang' telah pergi meninggalkan dunia ni slame2nye,,, maka, atas cerita tersebut, terjadilah cerita yg genre atau temanya lebih sesuai aku kategorikan sbg kesian... kesian... kesian... kesian.. (teringt crite madu 3 :D )

suatu pagi d sbuah kilang yg tenang pg tu :p, perbualan bermula dgn tersebarnya berita 'peninggalan' tersebut di dada2 akhbar, sedang rancak berbual lagaknye mcm dah lame knal 'pejuang' tersbut, klimaks perbualan tersebut timbul atas 1 soalan dr yg bertanya,,

" awk xpergi tngk jenazah ke..?"

ok,.. mcm yg korang tau sbb aku da bgtau awal2 lg, dsbbkan genre crite ni ialah 'kesian', maka ending crite ni pon pastinye kesian dsbbkan jawapan yg diberikan layak untuk dikesiankan...

"x, saya bukan org PAS.."

huh? otak aku mcm terkesima sbb x terexpect utk dngr jwpn jnis mcm 2... nk ckp pnjg lebar, aku tau aku xlayak,, tp sekurang2nye sile hargai akal yg dah ade spaye jgn tnjuk sngt sempit akal 2.. aku rse kalo tnye bdak darjah 3 pon,, jwpan yg dorang akn ckp ialah..

"x knal lar org 2, nk pg mcm mne,,," xpon.. "die bkn knal aku pon"

serius, aku x ksian kt jwpan mcm 2 tu, sbb jawapan 2 mmg jujur.. tp ksiannya tngk ko bile sume bnde dlm zaman ni ko nak politikkan.. best sngt ke politik ni? (aku ngaku aku x minat dan xterniat utk join politik 1 ari nant :p) aku xtau lar plak skrg ni mmg trend mcm 2,,, nk handle ke, nk ziarah jenazah ke, kne tngk dlu org 2 parti ap.. pathetic???

kalo mcm 2 lar gayenye, pastikan penduduk tman perumahan anda, serta ahli kluarga anda adlh penyokong parti yg same jika anda ingin ad yg menguruskan dan menziarahi anda nant.. :p

as usual, from my neutral view.. (hope so :p) , stiap org mmg berhak untuk join mne2 parti politik atas ap jua alasan dan sbb ko utk join.. aku faham.. tp bile parti yg di join 2 dah ko sanjung bgitu rupe skali.. haih,,, ksian.. ksian,,, ksian,,,

p/s: wlaupon ko mnjawb dgn muke yg serius, aku hrp ko bgurau.. sbb dgn pgkat dan gaji ko yg lg tggi dr pekerja yg kononnye bwahan ko, xsecocok ngn jwpan sempit mcm 2,, bukan pegangan politik yg jd persoalannye dlm crite ni, tp jwpan ko mnimbulkan psoalan dan prsaan ksian.. wlaupon parti berbeza, sile lihat dr pandangan berbeza, sbb agama kite sama...















1 comment:

  1. bilamana ukhwah dlm agama dipolitikkan..
    yup memang kesian...kesian...kesian...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...