Tuesday, December 06, 2011

Kutuk-Foreigner


Tajuk nak racist je kan.Aku tak selalunya racist,tapi kadang-kadang aku bole jadi racist,bergantung kepada situasi.

Study kat universiti bertaraf ANTARABANGSA ni mendedahkan aku kepada ramai foreigner.Kuota student foreigner:Malaysian kat sini lebih kurang 1:3 (kot..). So aku rasa aku layak la kot untuk mengutuk para foreigner ni.

Aku tak ramai kawan foreigner.Dan aku tak anti foreigner,serius.Aku cuma anti kepada perangai sesetengah foreigner ni.Ada ja foreigner yang baik,tapi yang tak berapa baik ni ramai jugak la.Yang memenuhkan masjid serta surau-surau mahallah kat sini,foreigner lah.

Jadi foreigner-foreigner yang bakal dikutuk ni bukan foreigner secara general.Sini aku listkan beberapa perangai yang aku serta sahabat-sahabat seangkatan selalu tak puas hati dengan foreigner ni.

1- Bawak kereta macam celaka.



Ni antara perangai yang aku paling tak puas hati ar.Bawak kereta macam shit.Jalan sempit,ada kereta parking kiri kanan,but still,bawak kereta macam tak tahan nak berak.Memang kebanyakan foreigner bawak kereta macam sial.Aku berani cakap camni sebab bila aku tengok ja kereta yang dibawak dengan cara sial,terdetik dalam hati aku,ni konfem foreigner.Dan bila aku tengok driver,yeah,aku memang bijak kerana beliau adalah foreigner.
(Malaysian pun ramai yang bawak kereta macam celaka ni.Tapi lain kali la aku kutuk.Post ni hanya untuk foreigner)

2- Jalan kaki tengah jalan.



Ni memang mengundang carutan bab*, celaka,sial,jahannam,fuc* off serta shi*. Palotak ar nak jalan tengah-tengah jalan raya.Kalau kau satu U dengan aku,takpun dok kat kolej-kolej international,kau mesti setuju dengan aku.Aku yang bawak moto pun sakit hati,ni kan pulak kalau bawak kereta.Dahla jalan tengah-tengah jalan raya,pastu kalau ada kereta belakang,tak reti-reti pulak nak cepat-cepat ketepi.Jalan ramai-ramai pulak tu,siap berpegang tangan lagi kadang-kadang..Palotak ar kan.Kalau orang hon,tau pulak nak buat muka tak puas hati.
Satu lagi,tak sedar kot bahaya yang bakal menanti kalau jalan camtu,mau pulak malam-malam.Kamu tu dah la tak berapa nak cerah.haih...

3- Bau kurang menyenangkan



Betul beb.Bau mereka-mereka ni memang tak best.Tambah-tambah yang badan ala-ala The Great Khali,pergh bauuu.Kalau tengah stim konfem turun balik.
Ni nak cerita pengalaman aku.Stu maghrib yang hening,sedang aku menyanyi sambil gosok gigi dalam toilet,datang la sorang foreigner berkilat,berpeluh,dan badan ala-ala Great Khali.Bau beliau,serius macam stoking futsal aku yang 3minggu dipakai berulang-ulang tanpa dibasuh. Ok aku maafkanla sebab mungkin beliau ni baru balik jogging ke,futsal ke kan.Lepas mandi,kebetulan aku jumpa balik beliau,yang juga baru lepas mandi.Bau masih lagi busuk,cuma kurang sikit la dari time aku gosok gigi tu.Aku tatau la beliau mandi camna.Tapi kalau dah sedar badan tu berbau,pandai-pandai la mandi tu bersabun.Badan dah taf,tapi bau stoking.Tak matching langsung.

4-Berak kat shower.

Dalam semua yang celaka,inilah yang paling celaka.Ni kes-kes terpencil,tapi sering berlaku tatkala nak dekat-dekat final exam.Aku tak faham kesinambungan berak kat shower dengan final exam.Tapi yang aku pasti,suspek utama memang foreigner la.Mungkin adat mereka sebelum jawab exam kot.
(tiada gambar kerana sangat menggelikan)

5-Bercukur atau potong bulu,tak reti nak buang.



Bersepah bulu-bulu kerinting dalam shower dengan toilet mahallah aku.Spoil gila mood aku nak mandi.Sebab tu la kadang-kadang aku tak mandi.Puncanya foreigner la.

Ha tu ja lah kot buat masa sekarang ni.Diingatkan sekali lagi,ini bukan foreigner secara general,tetapi kepada foreigner yang tergolong dalam 5 kategori diatas.





5 comments:

  1. haha . sgt setuju yang number 3 tu , pastu bawak kete macam tak amek lesen pon setuju gak . yang lain2 tu kurang pasti sebab tak penah alami . hehe

    ReplyDelete
  2. 4,5,6 adalah cerita betul.haha

    ReplyDelete
  3. jangan disebabkan mereka foreigner ko pun sudah terikut2 .. mandi la yea.. hahhaha. ;p

    aku tak suka diaorang, sebab suka cakap dekat2 sangat.(foreigner laki) bau nafas satu hal. air liur satu hal. macam lah aku ni pekak. *geligelemanwehh!* ;(

    ReplyDelete
  4. hahah.. seyes, memang tip top foreigner tempat ko. nasib baik foreigner tempat aku tak ramai, \n mostly mereka bebaik belaka :P

    ReplyDelete
  5. terima kasih atas perkongsian

    suaraserak.blogspot.com

    Serak Itu Suatu Abstrak. Nampak Nyata. Boleh Dirasa. Kedengaran Ada. Tapi Fizikalnya Tiada.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...