Wednesday, July 20, 2011

*bila polis Malaysia nak jadi mcm ni? :(*

Bismillah walhamdulillah.

Pasca Bersih. aku xd mood sgt nk tulis.
mungkin sbb emosi aku lg menguasai diri.
bila tgok org kena sepak muka depan mata.
x ke boleh jadi entry mencarut klu aku tulis awal2? :D

so skrg. emosi dh stabil sket.
walaupun. dkat FB ada lagi makhluk2 yg x faham.
xplh. moga Allah x suntik 'putus-asa' dlm hati sudah.
part aku. explain je lh apa yg aku tahu.
pasal dia nak msok kn dlm kpala k x. 2 part Allah.
so aku xd hak nk masuk campur.

banyak org cakap polis jahat.
klau dkat group2 FB. mmg polis dh jd makhluk paling durjana kt muka bumi.
cam biasa. aku x amik port sgt.
ad lh jugak makhluk2 yg back-up polis.
konon2 2 keje diorang.
diorang just dpt arahan.
diorang nak cari makan jugak.
bla bla bla bla.

lepas ni. sila jgn tgkap pelacur.
2 j lh kn keje diorang?
kn diorang dpt arahan dr bapak ayam jgk?
dioang trpaksa buat mcm 2 sbb nk carik makan utk fmily jgk kn?
kn 'betul' apa diorang buat? apsal nk halang?

aku x amik port sgt kutuk2 polis.
sbb aku percaya.
ada lagi polis yg bagus kt Malaysia nih.
tp polis bengap pun ad jugak.
so. xperlulh sbb polis bengap, kita kne anti dgn sume masy polis kn?

klu org lain x suke polis sbb diorang jahat.
aku x suke polis sbb diorang taat sgt pd arahan smp ketepikan fikiran.
selautan org datang 2, seyezly x kan harm kn keadaan klu polis pandai kawal keadaan.
polis kawal r jalan.
polis pegi r tumbuk rusuk orang yg cetuskn huru hara.
tp xkan polis nk tumbuk rusuk polis sendiri kn? :)

aku bukan anti polis 100%.
tp aku yakin polis Malaysia perlukan sedikit perubahan.
n dlm bab demonstrasi aman mcm Bersih baru ni.
klu x dpt jadi mesra penunjuk perasaan pun xd hal bang.
tp apa salahnya kalau abg mesra kt orang2 awam?
kn lg syok buat keje bila org respek abg?

n aku tingat mak aku pesan masa aku kecik2, balun adik2.

"ingat orang takot (hormat) lh kalau katok2(pukul) orang gitu? koho(makin) benci ada."

n aku bagi ayat ni kat abg2 polis jugak.
simpan. skru kn dlm kepala.

may Allah bless.

p/s : biasanya polis muda2, n polis yg baru jd polis j yg kerek2 ni. klu polis yg 'belajar' or dh org lama. xd r dorang over sgt. (biasanya lh :D )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...