Monday, September 12, 2011

Picisan!!

*sumpah aku xnak update. tp admin paksa aku*

Bismillah walhamdulillah.

hidup sbgai aku ni kadang2 bleh bwk bernanah kepala jgk.
dduk kt umah. wyarless laju. masa pn byk. tp xd update jgk kn?
hehe. xd cerita maaa. lagipun. xnak bazirkn masa kt rumah dgn buat n3.
valid reason x agak2..?
lantaklah eh. hahaha.

disebabkan byk isu aku dh drop. so, aku compile dlm satu n3 j lh kn? he.

*ini adalah aktiviti paling layaaaaan di bulan pose*

1) Ramadhan budak2 sekarang dah x 'pergi' mcm zaman2 aku.
aku xtaw org2 skrg ni rasa ke tak. tp serius. xd feel lgsong nk celebrate raya.
zaman2 aku dlu. mlm2 ramadhan. g carik duit kt masjid2.
jd tukang hidang moreh. buat2 air. cuci2 cawan, pinggan.
zaman2 skrg. mlm2 bgtw mak nk g terawih. pdhal lepak kt kedai.
siap kontek mmber2 lg, "wei, jgn jd anak dara lh dduk kt rumah".
zaman2 aku dlu. ptg2 ramadhan. msti gi riki2 bazaar. bwk adik letak kt tman.
g jupe masy kt pasar. xd bli sgt pn. dlm sejam, bleh r angkat air tebu singgit.
zaman2 skrg. ad 2 option available. klu hujan tido. klu xhujan, gi meronda dgn mmber2.
pusing2 xkan jd lengkap klu x usha awek kampug. reserve 5 minit last, balik. bukak pose.
alangkah boring-nye hidup begitu.

*ni tok sedare saya ni*

2) Aidilfitri ; kita berada di zaman berbeza.
zaman kecik2, dgn 2-3 sepupu2. msti aku tawaf kampung. baru cara kn?
sbb 2 duit raya akn berkadar terus dgn hipotesis, sapa usaha lbih, dia dpt lbih.
tp adik2 aku skrg. hipotesis yg digunakn adlh, jika mak abah jalan raya, maka duit raya akn bertambah. sgt lh x maju cara ini.
mula-lah duit raya adik beradik berbeza singgit2 je. come on. klu setakat dpt 1oo lbih 2. sila gi masuk toilet. dduk. n nangis2 puas. bro dlu 300 dlm tangan taw.
klu x jupe umah yg tanya, 'errr, adik ni anak sape eh?'.. lagi tu jangan balik beraya.

*org2 owesem. adik badik abah*

3) Himpunan Bani Sulaiman.
ini adlh sgt stylo. usaha drp abah ni, aku boleh salute 2-3 kali jgk-lh.
drp ayat2-yg-mcm-maen2 smp bleh gather 200-300 org. mane x owesem nye kan?
Bani Sulaiman ni adlh himpunan kluarga2 belah abah. and aku akur dgn fact yg, hanya abah yg xd menantu lg. sbg anak sulung. aku akn brusaha keras. angah pun, sila take note! :) *both*
sgt ramai, sgt happening. smp xleh nak handle. smp berdarah kepala.
ni link group page kt fb --> Bani Sulaiman ni link kt blogspot --> klik sini
muka2 yg xkenal 2 mmg melambak lh. usaha yg bleh bg tepuk tangan.
so selaku org2 muda dlm Bani Sulaiman, mari-lh kita mnjadi maju dlm bidang ukhwah ini ya!
jgn harap kt org tua2 je sgt. hehe.

4) 9 beradik berkumpul. sekali dlm setahun.
this is the most hated fact. that i have to accept. xleh ubah!
bila semua org dh makin besar. masing2 dh bertebaran. ini fitrah yg harus aku tempuh.
nak ke tak. then, bila dh ada komitmen nanti. lagi lh jauh jarak kita kn? gap yg xleh elak.
kita tahu dia ada. tp sebab dia jauh. kita jd lupa. yg dia sebenarnya sllu ada.
i hope we'll keep doing this. forever ila' jannah lh eh.

5) balik paling awal. dan pergi paling lambat.
UIA cuti awal. angah tengah praktikal. ateh acik sekolah lg.
lepas habis part-time, aku balik sorg2. keseorangan di rumah, adalah tidak bagus. :)
so saya tertunggu 9 legend ni gather lagi. tp, x sempat lg sy puas, dlm keadaan x rela.
angah-ateh-acik-alang kne pergi dah :( dan. sy ditinggalkn dgn penuh terpaksa.

*model2 terbaru yg mndapat kontrak Habib Jewel*

6) dan. saya keseorangan lagi kat sini.
pagi tadi sampai. pemisahan utk perjalan seharian biasa saya.
dah xd suara adik menjerit, "along, bangon!"
dah xd kelas pra-sekolah utk amik adik, tanya dia, belaja apa tadi.
dah xd beg budak kembar, utk aku angkat, dan suruh berlari lintas jalan.
dah xd org nk main angry bird kt ASUS, or berebut nak tgok boboiboy-upinipin.
dah xd budak2 nk main hnset, so, dh xyah lock bagai (walaupn diorg reti jgk bkak).
dan semestinya segalanya pasal abah dan mak.
tp xplah. ad komitmen yg mesti dilaksana. kan? jgn risau-lh. kan Allah ada, sbaik2 penjaga? :)

may Allah bless. wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...